سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیمی رازی 91
سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای اروماتیک.امیدوارم محلول زندگیتان همواره شفاف و معادلات زندگیتان پیوسته و موازنه شده باشد وپیوند خانوادگیتان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید ومحلول زندگیتان از عشق فرا سیرشده باشد.بابیشترین درصد خلوص به یادتان هستم و با بالاترین غلظت به شما خوش امد میگویم. 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

  /جیوه تنها فلزی است که به حالت مایع یافت می شود. اگر چه بسیار سمی است ولی از ان در ساخت چندین دارو و ماده ی ضدعفونی کننده استفاده می شود به طوری که هرساله حدود یک سوم تولید جهانی جیوه برای مصارف بزشکی اختصاص می یابد.

  2/الماس باارزش ترین وبا دوام ترین ماده ی موجود در جهان است. این ماده سخت ترین ماده ای است که تا کنون شناخته شده و به وسیله ی هیچ فلزی یا شی دیگری به غیر از خود الماس بریده نمی شود. برای بریدن الماس از اره های فلزی که حاوی بودر الماس است استفاده می شود.

3/اشعه ی ایکس از بلور الماس عبور نمی کندو منعکس می شود از این خاصیت می     توان در تشخیص الماس حقیقی از نوع تقلبی ان استفاده کرد.

4/سرعت صوت در فولاد14بار سریع تر از سرعت ان در هواست.

5/سالانه حدود 10 تن الماس درسراسر دنیا استخراج می شود که معمولا برای یافتن الماسی به اندازه ی یک بادام باید10تن خاک را الک کرد.

5/وقتی اب به دمای 4- درجه ی سانتی گراد می رسد منبسط می شود(افزایش حجم می یابد)این خاصیت اب سبب ترکاندن صخره ها در مناطق سرد می شود. v


[ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 11:4 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام.زهره ویسی هستم مدیر وبلاگ.از اینکه به کلبه شیمیدان های کوچک تشریف اوردین ممنونم.خوشحال میشم نظراتتون رو در مورد وبلاگ و یا ارسال مطالب علمی با من در میان بذارین:zohrehveisi91@gmail.com
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 88718