سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیمی رازی 91
سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای اروماتیک.امیدوارم محلول زندگیتان همواره شفاف و معادلات زندگیتان پیوسته و موازنه شده باشد وپیوند خانوادگیتان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید ومحلول زندگیتان از عشق فرا سیرشده باشد.بابیشترین درصد خلوص به یادتان هستم و با بالاترین غلظت به شما خوش امد میگویم. 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

آکریلامید ماده ای اسیدی و سرطان زاست که هنگام سوختن،برشته شدن یا پختن مواد کربوهیدراتی غلات در درجه حرارت بالا ومحصولاتی چون نان،بیسکوییت،برنج،کلوچه وسیب زمینی تولید می شود.طبق تحقیقات دانشمندان آکریلامید در مقایسه بامواد سمی دیگر شناخته شده در غذا های مختلف،می تواند تا100برابر برای انسان ها خطرناک ترباشد.مقدار این ماده در سیب زمینی سرخ شده وچیپس بیشتراست،امادر کشور ما بیشترین نگرانی از حجم تولید ومصرف آکریلامید در نان است.این ماده زمانی نمایان می شود که نان بر اثر حرارت زیاد ومستقیم تغییر حالت داده وبه رنگ قهوه ای یاسیاه درآید.آکریلامید به محض ورود به بدن تجزیه شده وماده ای تولید می کند که می تواند با اثر رویDNA وایجاد جهش در ژن ها موجب بروز سرطان،انواع عفونت ها،آسیب به سیستم ایمنی وعصبی شود.اختلالات باروری همچون تغییر در رفتارهای جنسی،ناباروری وسقط،تحریک وقرمزی پوست وچشم ها از دیگر عوارض آکریلامیدهاست.سلامت خود را فدای طعم غذاهای برشته نکنیدو ازتست کردن نان بپرهیزید ودر صورت ضرورت نان را در درجه حرارت کم وبه مدت کوتاه تست کنید.


[ شنبه 92/2/28 ] [ 12:37 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

امشب هر چقدر خدا را صدا کنی خسته نمیشوی

پس صدایش کن,او منتظر توست

منتظر شنیدن ارزوهایت,خنده هایت,گریه هایت

استغفارهایت,ندبه هایت

ابراز عشق وایمان واظهار بندگی توست

 

به بزرگی ارزویت نیندیش به بزرگی کسی بیندیش که میتواند

ارزویت را براورده کند....

 

برای ارزوهای هم دعا کنیم....به امید موفقیت همه بچه ها در امتحانات پایان ترم


[ پنج شنبه 92/2/26 ] [ 9:4 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]
دیروز تو ترافیک دیدم روی شیشه عقب یه ماشین نوشته :" Orali " 

کلی با خودم کلنجار رفتم که این یعنی چی؟؟ آخر سر به هزار زحمت 

خودمو بهش رسوندم و پرسیدم : داداش این که نوشتی یعنی چی؟ 

گفت: " ترجمه انگلیسی ( یا علی ) هست . یه کلاس زبان برو بی 

سواد " 



[ چهارشنبه 92/2/25 ] [ 9:15 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

1/برنامه ریزی کن وقتی دیگران مشغول بازی کردن هستند. 2/مطالعه کن وقتی دیگران خوابند. 3/تصمیم بگیر وقتی دیگران مرددند.4/ خودرا اماده کن وقتی دیگران در خیال پردازیند. 5/شروع کن وقتی دیگران در حال تعلل اند. 6/صرفه جویی کن وقتی دیگران در حال تلف کردنند. 7/ کار کن وقتی دیگران در حال دعا کردنند. 8/گوش کن وقتی دیگران در حال صحبت کردنند. 9/ لبخند بزن وقتی دیگران خشمگین اند. 10/پافشاری کن وقتی دیگران در حال رها کردنند.


[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 11:40 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس گفت: با راه‌اندازی واحد دوم متانول در شرکت پتروشیمی زاگرس ایران 12 درصد کل تولید متانول جهان را در اختیار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی زاگرس، محمد حمیدی اظهار داشت: ظرفیت تولیدی واحد دوم، برابر با 5 هزار تن در روز و معادل یک میلیون و 650 هزار تن در سال است و با راه‌اندازی این واحد تولیدی متانول در شرکت پتروشیمی زاگرس ظرفیت متانول تولیدی کشور به 6 میلیون و 50 هزار تن در سال می‌رسد.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس خاطرنشان کرد: پتروشیمی زاگرس، بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول در جهان است و واحد دوم نیز با هدف توسعه تولید متانول در کشور و به دلیل وجود بازار مناسب جهانی در کنار واحد نخست آن اجرا شده است.
حمیدی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح، 178میلیون و 875 هزار یورو در بخش ارزی و 1038 میلیارد ریال در بخش ریالی است.
وی تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم این طرح می‌توان استفاده از راکتور اتوترمال در واحد ریفرمینگ به منظور شکستن هیدروکربورات گاز طبیعی، تبدیل آن به گاز سنتز و همچنین استفاده از راکتور GAS-Cooled در واحد سنتز متانول، استفاده از برج خنک‌کننده به جای استفاده از آب دریا که از دیگر نکات منحصر به فرد این واحد است و برای نخستین بار با موفقیت در یک واحد پتروشیمی در عسلویه به کار گرفته شده است را نام برد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس اضافه کرد: حجم بتون‌ریزی در اجرای این طرح عظیم، معادل 41 هزار و صد مترمکعب و حجم خاکبرداری نیز 79 هزار مترمکعب بوده و حدود 1450 تن نیز وزن اسکلت فلزی آن است.
حمیدی در ادامه بیان داشت: خوراک این واحد جدید گاز طبیعی و اکسیژن است و گاز طبیعی مورد نیاز طرح نیز به میزان 188 هزار مترمکعب در ساعت از فازهای 1 و 2 پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی و 84 هزار و 500 مترمکعب اکسیژن در سایت از واحد پتروشیمی مبین تامین می‌شود.
وی افزود: متانول تولیدی این شرکت در تهیه فرمالین برای مصارف خانگی، تولید انواع رزین‌ها در صنایع پایین دستی در تولید انواع ظروف و دوربین‌های عکاسی، کلید، پریز و انواع چسب‌های صنعتی کاربرد دارد.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس تصریح کرد: متانول تولیدی این شرکت همچنین برای تولید انواع الیاف و پارچه با کاربردهای خاص، تهیه متیل متاکربنات برای تولید انواع لامینیت‌ها و به منظور تهیه MTBE برای ارتقای درجه آرام سوزی بنزین و جایگزین سرب و در تولید DME (به عنوان سوخت جدید) که جایگزین گازوییل و گازهای شهری مطرح است، کاربرد دارد.

[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 11:28 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

آمارها نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید. از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.


در این پست چند نکته در رابطه با مطالعه مفید را پیش روی شما دوستان قرار می دهیم که امید است مورد استفاده قرار گیرد. لذا برای درس خواندن مفید لطفا توصیه های کاربردی زیر را بکار گیرید:

با خیالی آسوده استراحت کنید

اگر زمان بشما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید: باید امروز را هم درس می خواندم و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید.


وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید

در زمانهایی که خسته، عصبانی، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می کند، برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می کند. هیچگاه در زمانی که فکر شما به چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست.


درس ها را در همان روز مرور کنید

زمانی که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید. با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود.


مرحله به مرحله پیش بروید

ممکن است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن، روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش امکان موفقیت شما بیشتر می شود.


محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید

همیشه فراهم کردن محیط مناسب برای درس خواندن را در اولویت اول قرار دهید. به طور مثال اگر به سکوت احتیاج دارید، تمام سعی تان را برای ایجاد یک مکان دور از سر و صدا برای موفقیت در درس خواندن، به کار بگیرید.


میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید

کاملا طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند. این امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید. پس به جای عصبانی شدن، سعی کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید. تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است.


با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید

 
عموما اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچگاه وقت درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در دفتر روزانه است، درست مثل اینکه از پزشک وقت گرفته اید، مثلا در دفتر یادداشت خود بنویسید : 2 تا 4 بعد از ظهر درس خواندن.

 

هدف داشته باشید

 
یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحییح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت.
کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید، اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید.

 

ناامیدی دشمن یادگیری است

 
افرادی که دائما خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند. در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده، آهسته و پیوسته پیش می روند.

[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 11:1 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستد و اورا به سمت منفی و بیماری سوق می دهد! به طورمثال وقتی به ما می گویند " خسته نباشی" دراصل خستگی را به یاد ما می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم. باخودتان امتحان کنید! امااگر به جای آن از یک عبارت انرژی زا استفاده شود نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

 به جای:
پدرم درآمد                   بگوییم                خیلی راحت نبود
خسته نباشید                 بگوییم                خداقوت
دستت درد نکنه               بگوییم                ممنون از محبتت 
دروغ نگو                   بگوییم                راست میگی؟ راستی؟
گرفتارم                      بگوییم                درفرصت مناسب باشما خواهم بود
خدا بد نده                    بگوییم                خدا سلامتی بده
قابل نداره                    بگوییم                هدیه برای شما
شکست خورده               بگوییم                باتجربه
مگه مشکل داری؟           بگوییم                مگه مسئله ای داری؟
فقیرهستم                    بگوییم                ثروت کمی دارم
بد نیستم                      بگوییم                خوب هستم
به درد من نمی خورد        بگوییم                 مناسب من نیست

مشکل دارم                  بگوییم                 مسئله دارم
جانم به لبم رسید            بگوییم                 چندان هم راحت نبود
فراموش نکنی               بگوییم                 یادت باشه
داد نزن                      بگوییم                 آرام باش
مریض وغمگین نیستم      بگوییم                 من سالم و با نشاط هستم
غم آخرت باشد              بگوییم                 شما را در شادی ها ببینم                                ببخشید مزاحمتون شدم     بگوییم                از اینکه وقت دراختیار من گذاشتید متشکرم


وقتی بعد ازمدتی همدیگررا می بینیم، به جای توجه کردن به نقاط ضعف همدیگر و نام بردن از آنها عبارات دیگری که نه تنها بیانگر نقاط ضعف طرف مقابل نیست بلکه نوعی اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء می کند را بکار میبریم البته می توان درباره ی موضوعات مشترک، با محوریت مثبت باهم صحبت کنیم.


[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 10:54 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

یه روز یه فیزیکدان و زیست شناس و یه شیمی دان که شنا بلد نبودن برای اولین بار میرن به اقیانوس.فیزیکدان میگه:من میخوام درباره فیزیک امواج تحقیق کنم ومیپره تو اب ودیگه بر نمیگرده.

زیست شناس میگه:من میرم درباره گیاهان کف اقیانوس تحقیق کنم

واونم به سرنوشت فیزیکدان دچار میشه.

شیمی دان چند ساعتی منتظر میشه و بعد توی دفترچه گزارشش مینویسه:1-اب دریا فیزیکدانان و زیست شناسان را در خود حل میکند....


[ جمعه 92/2/20 ] [ 3:10 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

مؤدباندکی الماس حتی قدریک مول داشتن مؤدب همچو سدیم ازبرای عشق ید پرپرشدن مؤدبچون کلر درسرهوای هاش مثبت داشتن مؤدبسخت ماندن درقبال مشکلات زندگی مؤدبنی چون آلکانها هوای شعله درسر داشتنمؤدب دوستی بادیگران چون عنصر خوب نهم مؤدب نی چون آرگون منزوی و گوشه گیری داشتنمؤدب نیکنامی ونجابت چون گروه هشتمین مؤدبهمچو آهن درسر،فکر مثبت داشتن مؤدبهمچو همپوشانی سیکما،که خیلی محکم است مؤدبدر رسیدن به هدف تصمیم راسخ داشتن!!!!آفرینآفرینآفرین


[ پنج شنبه 92/2/19 ] [ 2:0 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

کدام یک از موارد ذیل در کربن تتراکلرید حل نمیشود؟

1:خرس سفید

2:خرس قهوه ای

3:خرس سیاه

4:همه موارد

پاسخ:خب معلومه خرس سفید چون قطبیه!!!!


[ پنج شنبه 92/2/19 ] [ 10:40 صبح ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام.زهره ویسی هستم مدیر وبلاگ.از اینکه به کلبه شیمیدان های کوچک تشریف اوردین ممنونم.خوشحال میشم نظراتتون رو در مورد وبلاگ و یا ارسال مطالب علمی با من در میان بذارین:zohrehveisi91@gmail.com
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 88614