سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیمی رازی 91
سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای اروماتیک.امیدوارم محلول زندگیتان همواره شفاف و معادلات زندگیتان پیوسته و موازنه شده باشد وپیوند خانوادگیتان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید ومحلول زندگیتان از عشق فرا سیرشده باشد.بابیشترین درصد خلوص به یادتان هستم و با بالاترین غلظت به شما خوش امد میگویم. 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

احتمالا راه‌های متفاوتی را برای افزایش کارایی مغز خود امتحان کرده‌اید یا حتی از اینکه می‌توانید توانایی مغز خود را افزایش دهید بی‌خبر بوده‌اید. در دنیای کنونی تحقیقات مهمی صورت گرفته و بر اساس این تحقیقات نرم‌افزارهای متفاوتی برای کامپیوتر‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند روانه بازار شده‌اند. ما در این مقاله تصمیم داریم از راه های ساده ولی اساسی با شما حرف بزنیم که انجام آنها بی‌تردید موجب بهبود کارای مغز شما خواهد گردید.

 تمرینات ورزشی :بدن به سرعت در حال انباشت دانش است بدین معنا که تمرینات بدنی و فیزیکی جدا از آنکه ذهن را سرحال و به‌دور از استرس نگاه می‌دارد، موجب افزایش استعداد و هوش هم می‌شوند. به عنوان مثال تحقیق انجام گرفته در دانشگاه کارولینای جنوبی نشان داد که در زمان فعالیت بدنی، میتوکندری (ساختار کوچکی در سلول‌ها که مسئولیت تولید انرژی بدن را بر عهده دارند) علاوه بر ماهیچه‌ها، در سلول‌های مغزی نیز تولید می‌شود که نتیجه‌اش افزایش کارایی مغز و سرعت عمل بیشتر آن بعد از فعالیت بدنی است. به دلیل وجود تردیدهای زیاد پیرامون این پژوهش، مطالعه‌های اخیر به طور واضح تأثیرات تمرینات بدنی را بر روی هوش به عنوان یک واقعیت بیولوژیکی اثبات کرده است.

تغذیه مناسب :هنگامی که در اندیشه بالا بردن آمادگی جسمانی خود هستید، باید باتغذیه مناسب، ویتامین و مواد مورد نیاز بدن خود را به طور صحیح تأمین کنید. خوردن ماهی، انواع توت، و آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند کاهش بازدهی مغز را به تأخیر بیندازند و مغز را برای مدت بیشتری در سطح آمادگی بالا نگاه دارند. روغن حاوی امگا 3 نیز می تواند موجب بازسازی سریعتر سلول‌های مغزی شده و همچنین میزان قند خون بدن را در سطح مناسب در طول روز نگاه دارد.

تغییر در روش زندگی :فعالیت بدنی تنها راه افزایش کارایی سلول‌های خاکستری مغز نیست، شیوه زندگی نیز تأثیر شگرفی بر روی مغز می‌گذارد. شاید به ظاهر مضحک به نظر برسد، ولی نحوه لباس پوشیدن شما بر قدرت مغز شما تاثیرگذار است. به طور مثال در یکی از مطالعات اخیر دانشمندان از تست های Stroop ( تست ذهنی و روانی ساده‌ای است که میزان کارکردهای اجرایی ، توجه انتخابی و تمرکز مغز یا به طور کلی سرعت محاسبه مغز را نشان می دهد) کت سفید و رنگ‌های روشن می‌تواند عملکرد حافظه را تا دو برابر بالا ببرد. باید بدانید اثر بالا رفتن عملکرد مغز پس از پوشیدن لباس روشن، دائمی نیست و پس از مدتی از بین می‌رود.

خواب خوب در شب مقاله مرتبط: چطور زمان خواب خود را تنظیم کنیم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم خواب هم یکی دیگر از رفتارهای ضروری برای افزایش توانایی مغزی است. برای آنکه بتوانید کنترل بیشتری بر روی چرخه خواب خود داشته باشید، به فرآیند زیر وفادار بمانید: در ابتدا با بعضی از عادات و رفتارهای کوتاه مدت شروع می کنیم از جمله محدود کردن مصرف الکل، اجتناب از خوراکی‌های کافئین‌دار در بعد از ظهر و تغییردر چیدمان اتاق خواب. بعد از آن بهتر است که یک نمودار از تغییرات دراز مدت برای خود ترسیم کنید مثل مواقعی که منجر به کم‌خوابی یا بی‌خوابی می‌شوید و همچنین تلاش کنید که به برنامه روزانه جدید خود وفادار بمانید.

موسیقی مدتی را که در حال ایجاد تغییر و دگرگونی در رفتارهای خود هستید، ممکن است به شنیدن مجموعه‌های موسیقی علاقه پیدا کنید. تعداد زیادی پژوهش صورت گرفته بر روی آهنگ‌های موزارت نشان داده است که گوش فرا دادن به موسیقی کلاسیک به افزایش توان مغزی کمک زیادی می‌کند. در یک نتیجه‌گیری کلی از اکثر تحقیقات می‌توان به این نکته پی برد که گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌اتان می تواند موجب افزایش سطح دوپامین در مغز شما شود که در نتیجه آن سطح ادراک و شناخت مغزتان بالا می رود. هوشمندانه و با تکرار و تمرکز عمل کنید گاهی اوقات انسان‌های باهوش تا حدی عجیب و غریب به نظر می‌رسند. اگر شما هم دوست دارید در زمره افراد باهوش باشید، تلاش کنید با خود حرف بزنید. نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که تکرار کردن کلمات منجر به تمرکز بیشتر مغز می شود. در یک تست ساده محققان نشان دادند که، افراد هنگامی که نام شیء مورد نظر را به دفعات برای خود تکرار می‌کنند، آن را راحت تر و سریعتر پیدا می‌کنند.

خیالپردازی :شاید شبیه بازی بچه‌ها به نظر برسد، ولی چه اشکالی دارد اگر از کودک درون خود استقبال کرده و قسمتی از زمان کاری خود را به خیال‌پردازی اختصاص دهید؟ موسسه علمی Max Planck که در زمینه‌های علوم شناختی و علوم مربوط به مغز فعالیت دارد ادعا می‌کند که ظرفیت حافظه مربوط به انجام کارها در مغز برای افراد خیال پرداز بیشتر است. البته یک نتیجه بسیار جالب از این تحقیقات آن بوده که میزان حافظه در کار ارتباط مستقیمی با IQ آنها دارد یعنی افراد خیال پردازتر در حقیقت باهوش ترند. به اقدامات پایه ای و بنیادی دست بزنید اگر تمامی موارد گفته شده کارگر نیفتاد، زمان آن است که بنیادی و ریشه‌ای عمل کنید. نظرتان درباره یک وسیله جالب به نام اختصار TDCS چیست؟ بر اساس تست‌های نظامی موسسه تحقیقات پیشرفته نظامی ایالات متحده، این وسیله می‌تواند توانایی شما را در بازی‌های کامپیوتری افزایش دهد. نیروی هوایی امریکا نیز آن را وسیله موثر در آموزش خلبان‌ها دانسته است به شکلی که می‌تواند زمان آموزش را به نصف تقلیل دهد. به هرحال این وسیله در بازار عرضه شده است و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید. حتی آموزش‌هایی در اینترنت برای ساخت این وسیله با دو الکترود و یک باتری 9 ولت موجود است. کار واقعی و سخت به مرور زمان متوجه می‌شوید که حتی با افزایش سن‌تان بازهم بخشی از هوش و استعداد شما تلاش می‌کند تا با بازده قبلی به کار خود ادامه دهد. این قسمت از هوش با نام هوش سیال شناخته می‌شود که منجر به تفکرات منطقی، توانایی استدلال و توانایی درحل مشکلات و مسائل (مانند مسائل ریاضی و فنی) می‌شود. این یک قسمت حیاتی از قدرت مغز است. اما روانشناسان دانشگاه میشیگان برخلاف نظریه‌های قبلی مبنی بر غیر قابل تغییر بودن هوش سیال معتقدند که با تمرینات خاص ذهنی موسوم به N-back exercises (تمرینی که شما را آماده می کند تا به یاد آورید که چه زمانی، نشانه‌ای را دیدید یا صدایی را شنیدید) برای مدت 20 روز می‌تواند موجب افزایش هوش سیال شما برای مدت 3 ماه شود.


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 12:12 عصر ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

 

تغییر حالت هنگام درس خواندن:

Study…….. stud…….stu……s………sl……sle……..slee………….sleepخوابم گرفتخوابم گرفتخوابم گرفتخوابم گرفت

 


[ یکشنبه 92/7/28 ] [ 6:54 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

20درصد از تولید علم در ایران مربوط به علم شیمی است

ایران در علم شیمی از سال 2005 جایگاه اول در بین کشورهای منطقه را داراست و در جهان جایگاه سیزدهم قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران,دکترزلفی گل با بیان اینکه ایران در کلیه علوم میان کشورهای منطقه از سال 2011مقام اول را کسب کرده است ادامه داد:علم شیمی در کشور پیشروتر از دیگر علوم است و گسترش تحصیلات تکمیلی گرایش های رشته شیمی نیز از دیگر رشته ها در ایران اتفاق افتاد.وی با بیان اینکه 20درصد از تولید علم در ایران به شیمی مربوط است,به دلیل اتکای اقتصاد کشور به نفت,گاز , پترو شیمی و معادن ,شیمی علم بومی ایران محسوب میشود و هر قدر پژوهشگران شیمی قدرت بیشتری داشته باشند توان فناوری در کشور افزایش می یابدتا به امید روزی که از خام فروشی جلوگیری شود.نایب رییس ودبیر انجمن شیمی ایران یاد اور شد: چهارهزار پژوهشگر,عضو هیات علمی و فعال رشته های شیمی ,در این انجمن عضویت دارند که انجمن شیمی ایران با این تعداد اعضا از غنی ترین انجمن های علمی کشور است که برنامه های ان نیز الگوی دیگر جامعه علمی کشور است. انجمن شیمی ایران 11 کنفرانس و همایش مختلف در طول سال برگزار میکند. دکتر زلفی گل بیان کرد:با اینکه پیش از این انجمن تنها یک مجله تخصصی علمی و پژوهشی داشت ,اکنون مجاز به انتشار 4 مجله دیگر نیز شده است که یکی از مجلات را انتشارات اشپرینگر به چاپ می رساند ئ این اولین مجله علمی است که برای کشور ارز اوری به همراه دارد.(منبع:سایت باشگاه خبرنگاران جوان) 


[ پنج شنبه 92/7/18 ] [ 8:1 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

میگن تو جهنم ترتیب روزا اینجوریه:

1_شنبه

2_عصرجمعه

3_شب امتحان

4_عصرجمعه

5_عصرسیزده بدر

6_31شهریور

7_عصرجمعهوااااایگیج شدم 

 

 


[ یکشنبه 92/7/14 ] [ 6:36 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

دقت کردین....این کمبود پول خرد است که کارخانه ادامس شیک را زنده نگه داشته است.؟؟.....پوزخند


[ یکشنبه 92/7/14 ] [ 6:31 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

ای کسانی که هنگام ورود پدرتان به اتاق بلافاصله صفحه فیسبوک را بسته و سپس ساعتها به عکس بک گراند دسکتاپ خیره میشویدشرمندهشرمندهبدانید موقع گرفتن پول تو جیبی هم پدرتان کنترل را به دست گرفته و به صفحه تلویزیون خیره خواهد شد!!قابل بخشش نیستاصلا!مشکوکم

 


[ یکشنبه 92/7/14 ] [ 6:27 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]

امروز یکبار دیگر احساس پوچی کردم احساس حقارت!به راستی من کیستم؟بشری گرفتار تن گرفتار دنیا و تعلقاتش .اگر چنین است پس به چه کار اید این جسم ناپاک؟لعنت به این عصر اتم که ما را چنین شیفته ی اتم های دنیا کرد.چنان پابند جیفه های دنیا شدیم که فراموش کردیم هدف از خلقتمان را فراموش کردیم که چه بودیم وبرای چه به این دنیا امدیم. عجب جاذبه ای دارد زمین چنان مارا مجذوب کرده که گسستن از ان کاری بس دشوار شده .خدایا می خواهم باور کنم تورا با تمام اتم های وجودم مگذار که این باور غرق در روز مرگی این زندگی ماشینی شود.چنان شیفته ی تو باشم که دنیا را برای کسب رضای تو بخواهم و هرچه بفرمایی بگویم چشم به دیده ی منت خدای من. بدون هیچ بهانه ای ! تسلیم محض و این تو باشی در تمام لحظات زندگی در این ذهن پر دغدغه باشی فقط تو.الهی دستم را رها مکن که به فرموده ی بنده ی خالصت امیر المومنین: اگر در این جامعه ی پر لغزش بر ایمانم پایدار بمانم قطعا تحولات بزرگی ایجاد خواهم کرد


[ جمعه 92/7/12 ] [ 12:18 عصر ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

الومینیوم:) Al( فلز نقره ای-خاکستری.معتقدند در سال 1825 اورستد ان را جداسازی کردو شناسایی قطعی توسط وهلر در سال1827 انجام شد. منابع :بصورت ازاد وجود ندارد.سنگ معدن عمده ی ان بوکسیت است. کاربردها:سیم کشی وتجهیزات الکتریکی/بدنه ی هواپیماها/خودروها ودیگر وسایل نقلیه ودر لوازم خانگی/ترکیبات ان در پزشکی و عکاسی هم کاربرد دارد.

 انتیموان (Sb) شبه فلز نقره ای-سفید.شکننده وبلوری در سال 1604 توسط والنتین کشف شد. منابع:گاهی اوقات به صورت ازاد یافت میشود اما اغلب بصورت سولفید وجود دارد کاربردها:برای افزایش سختی الیازها هم چنین در کلرایدها وسولفیدهای صنعتی استفاده می شود.

 اربیم(Er) فلزی که در سال 1843 به وسیله ی موساندر کشف شد. منابع:کانی های ان معمولا در گرانیت و بصورت رگه هایی در سنگ خارا یافت می شود. کاربردها:کنترل هسته ای/در الیازهای مخصوص ولیزرهای دمای اتاق

(اروپیومEu) فلز نرم که در سال 1896 توسط دومارسه کشف شد. منابع:از اکسیدهای ساماریم و گادولینیم به دست می اید. کاربردها:به عنوان جذب کننده ی نوترون در راکتورهای هسته ای/در ساخت لیزرها ولامپ های پرتو کاتدی برای تلویزیون های رنگی /

اسکاندیم(Sc) فلز نقره ای-سفید که در سال 1879 توسط نیلسون کشف شد. منابع:سنگ معدن های قلع تنگستن و بریلیم. chemistry; popular science منبع:


[ جمعه 92/7/12 ] [ 12:17 عصر ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

نمی دونم توجه کردین یا نه که جدول لیگ برتر چقدر شبیه جدول مندلیفه!

الومینیوم/فولاد/ذوب اهن/مس/نفت...


[ سه شنبه 92/7/2 ] [ 10:10 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

مغز ما اکسید گشت و سوختیم/ بسکه شیمی تجزیه آموختیم /هی اسید و باز دعوا می کنند/ خاک عالم بر سر ما می کنند/ چون که شیمی با فیزیک همراه شد/ چاله گود انرژی چاه شد/ این شرودینگر مرا دیوانه کرد /تابع موجی مرا بیچاره کرد/ درس دیگر درس شیمی معدنی است /پر ز اسرار عجیب و دیدنی است/ هر اتم باشد مثال یک پیاز /می زند هی چرخ با آهنگ جاز/ کمپلکس این فلز با آن لیگند /فهم آن مشکلتراز فتح سهند/ شیمی آلی یکی درس حجیم/ خواندنش هم مشکلی باشد عظیم /واکنشهایش همی پر رمز و سر/ از دیلز- آلدر گرفته تا فیشر/ بس که دیدم طیفهایی پر ز پیک/ می کند مغزم چو ساعت تیک و تیک/ جوهر طبعم بشد اینجا تمام/ پس خداحافظ بود ختم کلام/


[ سه شنبه 92/7/2 ] [ 10:6 صبح ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام.زهره ویسی هستم مدیر وبلاگ.از اینکه به کلبه شیمیدان های کوچک تشریف اوردین ممنونم.خوشحال میشم نظراتتون رو در مورد وبلاگ و یا ارسال مطالب علمی با من در میان بذارین:zohrehveisi91@gmail.com
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 88624