سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیمی رازی 91
سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای اروماتیک.امیدوارم محلول زندگیتان همواره شفاف و معادلات زندگیتان پیوسته و موازنه شده باشد وپیوند خانوادگیتان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید ومحلول زندگیتان از عشق فرا سیرشده باشد.بابیشترین درصد خلوص به یادتان هستم و با بالاترین غلظت به شما خوش امد میگویم. 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

اگه نیوتون عرب بود...

 

سیب رو برمیداشت ومیخورد ومی گفت:((هذا من فضل ربی))!!!!!!!!!!!!!!!!


[ شنبه 92/9/30 ] [ 10:24 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

اما فرمول ساده شیمیایی آب که از ترکیب دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن درست شده نمی‌تواند این خواص شگفت انگیز را توضیح دهد.

دانشمندان اخیرا دریافته‌اند آنچه که خاصیت انعطاف شگفت‌انگیز به مولکول آب می‌دهد، حالتهای گوناگون پیوند میان دو اتم هیدروژن آن با اتمهای هیدروژن مواد دیگر در تراز کوانتومی است.

این خاصیت امکان می‌دهد این اتمها در همان حال که براحتی با اتمهای مولکولهای دیگر ترکیب می‌شوند و بنابراین مولکول اب را به این مولکولها متصل می‌سازند، از این مولکولها جدا شوند.

به این ترتیب در درون مولکولهای آب غوغایی از نظم و بی‌نظمی برپاست و دائما ساختارهای تازه‌ای در آنها شکل می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود که آب حدود یک دوجین خواص غیر متعارف به خود گیرد.

هرچند همه پیوندهای شیمیایی که میان اتمها و مولکولهای مواد مختلف برقرار می‌شود در نهایت متکی به خواص کوانتومی است، اما در مورد پیوند اتمهای هیدروژن در آب خاصیت کوانتومی مورد بحث به نوبه خود در زمره عجیب ترین پدیده‌های کوانتومی است. به این خاصیت "نوسان حول نقطه صفر" ?zero-point vibration?نام داده‌اند.

یکی از نتایج اصل عدم قطعیت هایزنبرگ آنست که حتی اگر کل کیهان به دمای صفر مطلق برسد که در آن همه اتمها و مولکولها از حرکت باز می‌ایستند، بازهم نوسانات کوانتومی موجب می‌شود که از میان فضای تهی ناگهان انرژی تولید شود.

این نوسانات نقطه صفر در مورد آب سبب می‌شوند تا پیوند میان اتمهای هیدروژن آب و اتمهای اکسیژن ان از انعطاف زیادی برخوردار شود و در نتیجه این اتمها براحتی بتوانند به اتمها و مولکولهای مواد دیگر متصل شوند و همین امر موجب تداوم بقا در زمین می‌شود.

"فلیکس فرانک" از دانشگاه کیمبریج نشان داده زمانی که برخی از مولکولهای آب هیدروژن خود را با نوع سنگین‌تر موسوم به دوتریوم عوض می‌کنند، سیالی تولید می‌شود که از هر حیث نظیر آب است اما برخلاف آب سمی است و تنها برخی ارگانیزمهای بسیار ریز در آن زنده می‌مانند.

محققان دیگر سرگرم تحقیق این نکته هستند که محصول اثر نوسانات نقطه صفر در مورد واکنش آب با مولکولهای آلی مانند دی.ان.آ و پروتئین و سلولها است.

نکته حیرت‌انگیزی که در این بررسیها روشن شده آن است که هیچ یک از این مولکولهای متنوع و پرقدرت نمی‌توانند در غیاب آب توانائیهای خود را آشکار کنند. در غیاب آب هرچه هست شیمی است. یک قطره اب موجب ظهور بیولوژی می‌شود.

برخی از جالب‌ترین شواهد در این زمینه در مورد نحوه عمل پروتئینها بدست آمده که انواع و اقسام کارها را در بدن انجام می‌دهند - از مبارزه با میکربها گرفته تا ساختن سلولها و تا تسهیل فعالییت بخشهای دیگر.

نحوه عمل صحیح پروتئینها تا حد زیادی به شکل فیزیکی صحیح آنها بستگی دارد و دانشمندان دریافته‌اند که مولکولهای آب در این زمینه نقش اساسی بازی می‌کنند.

در ژانویه امسال، دو محقق آلمانی نقش مولکول آب در مورد پروتئینی موسوم به "باکتریورودوسپین" ?"Baceriorhodospin?را کشف کردند که در دیواره سلول بیرونی بدن ارگانیزمهای ابتدایی جای دارد.

این پروتئین نوعی فرایند ساده فتو سنتز را انجام می‌دهد و نور را به انرژی شیمیایی تبدیل می‌کند.

در گذشته محققان تصور می‌کردند که این پروتئین با استفاده از فوتونهای نور پروتونها را در داخل سلول به حرکت در می‌اورد. یعنی نظیر یک باتری عمل می کند.

یک منبع واضح برای پروتونها نیز اتمهای هیدروژن آب است که پروتئین آنها را به خود جذب می‌کند. اما هیچ کس نمی‌دانست که درون پروتئین مولکول اب چگونه زمینه عمل باتری شیمیایی را آماده می‌کند.

دو محقق آلمانی با با تاباندن نور مادون قرمز به پروتئین مشاهده کردند به محض تابش فوتونهای نور شکل پروتئین تغییر می‌کند و این امر موجب جدا شدن پروتونهای اتم هیدروژن می‌شود و منشا همه این فعالییتها نیز همان خاصیت کوانتومی نوسان نقطه صفر است.

محققان همچنین دریافته‌اند که اتمهای هیدروژن آب در مورد مولکول دی.ان.

آ که سنگ زیربنای حیات است نیز فعالیتهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند.

در تحقیقات اخیر روشن شده که مولکولهای آب در نزدیک زوج پایه‌های مولکول دی.ان.آ با کندی بیشتری حرکت می‌کنند و حول برخی از زوج پایه‌ها بیشتر از بقیه به چرخش درمی‌ایند.

مدلهای شبیه‌سازی شده کامپیوتری نشان می‌دهد مولکولهای آب با استفاده از نیروی الکتروستاتیک خود به پروتئینها درباره میزان رطوبت مولکول دی.ان آ. اطلاع‌رسانی می‌کنند و پیشاپیش به انها نقایص احتمالی مولکول دی.ان.آ را خبر می‌دهند.

به این ترتیب پروتئینها با دریافت این پیامها به سراغ بخشهایی از مولکول دی.ان.آ می‌روند که فاقد نقص هستند.

اما "راستوم روی" ?Rustum Roy?دانشمند متخصص خواص مواد در دانشگاه پنسیلوانیا از این هم فراتر رفته و به دانشمندان توصیه می‌کند که در دیدگاه خود در خصوص خواص آب تجدید نظر اساسی به عمل آورند.

به اعتقاد این محقق دانشمندان در گذشته بیش از حد از دیدگاه علم شیمی به اب نگریسته‌اند در حالیکه ساده‌انگارانه است اگر تصور شود ترکیبات شیمیایی هستند که همه چیز را تعیین می‌کنند.

این دانشمند معتقد است آنچه که در دو دهه گذشته در مورد آب ادعا شد اما هیچگاه به طور علمی محقق نگردید، یعنی این امر که مولکولهای آب دارای "حافظه" هستند و اطلاعات را در خود نگاه داشته و آنها را "به خاطر می‌سپارند" کاملا امکان‌پذیر است به شرط آنکه از دیدگاهی غیر از منظر شیمی به خواص آب نظر شود.

به گفته این محقق، خاصیت دارا بودن حافظه که به آن "اپی تکسی" ?epitaxy?نام داده‌اند در بسیاری از مواد وجود دارد.

ماده‌ای که این خاصیت را دارد می‌تواند از ساختار اتمی یک ماده به عنوان مدل برای ایجاد همین ساختار در مواد دیگر استفاده کند.

به اعتقاد روی، آب دارای چنین خاصیتی است. از جمله مواردی که می‌توان این اثر را در آب مشاهده کرد، رشد ساختارهای بلوری یخ روی یک سطح از جنس ید نقره است. بلورهای یخ شکل ساختار ید نقره را که روی آن سوارند به خود می گیرند اما در این فرایند هیچ نوع فعل و انفعال شیمیایی انجام نمی‌شود.

روی بر این باور است که فرایند تکان دادن و مخلوط کردن آب با مواد دیگر نیز از همین نوع خاصیت حافطه داشتن آب است.

به اعتقاد این محقق با انجام پژوهشهای بیشتر شاید حتی بتوان برای روش "هومیو پاتی" نیز برخی زمینه‌های علمی بدست اورد.

هرچند بسیاری از محققان با اثرات مورد ادعای هومیو پاتی موافق نیستند اما آنچه که مسلم است این است که توجه به رازهای شگفت آب، به نحو روز افزونی به حوزه علاقه شمار هر چه بیشتری از پژوهشگران تبدیل می‌شود.


[ شنبه 92/9/30 ] [ 8:4 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

قانون صفرم ترمودینامیک

قانون صفرم ترمودینامیک بیان می‌کند که اگر دو سیستم با سیستم سومی در حال تعادل گرمایی باشند، با یکدیگر همدما می باشند. به طور مثال اگر جسم a باجسم b درتعال گرمایی باشد وجسم b باجسم c درتعادل گرمایی باشد می توان گفت جسم a و c در تعادل گرمایی می باشد. اساس ساخت دمانسج قانون صفرم ترمودینامیک می باشد به این صورت که هوای محیط باشیشه ی دماسنج در ارتباط است وشیشه دماسنج نیز با جیوه درارتباط است در نتیجه طبق قانون صفرم ترمودینامیک هوا با جیوه نیز در ارتباط می باشد.

قانون اول ترمودینامیک

انرژی درونی یک سیستم منزوی ثابت و پایدار است. قانون اول ترمودینامیک که به عنوان قانون بقای کار و انرژی نیز شناخته می‌شود، می‌گوید: تغییر انرژی درونی یک سیستم برابر است با مجموع گرمای داده شده به سیستم و کار انجام شده بر آن:

\Delta{U}=Q+W

قانون دوم ترمودینامیک

ساخت یک موتور سیکلی که تأثیری جز انتقال مداوم گرما از دمای سرد به دمای گرم نداشته باشد، غیر ممکن است. بیان کلوین-پلانک: غیرممکن است وسیله‌ای بسازیم که در یک سیکل عمل کند و در عین حال فقط با یک مخزن تبادل حرارت داشته باشد یعنی غیر ممکن است یک موتور حرارتی بدون از دست دادن گرمادر Qc به کار خود ادامه دهد. بیان کلازیوس:امکان ندارد که یک یخچال طی یک چرخه، تمام انرژی را که از منبع سرد دریافت می‌کند به منبع گرم انتقال دهد . یعنی نمی توان یخچالی ساخت که بدون کار ورودی عمل کند.به عبارت ساده قانون دوم بیانگر مسیر انجام یک فرایند می باشد.

قانون سوم ترمودینامیک

قانون سوم ترمودینامیک می‌گوید هنگامی که انرژی یک سیستم به حداقل مقدار خود میل می‌کند، انتروپی سیستم به مقدار قابل چشم‌پوشی می‌رسد. یا بطور نمادین: هنگامی که U\longrightarrow{U_{0}}،

 




[ شنبه 92/9/30 ] [ 7:59 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

متولدین فروردین : آهن

 

 

فلز زندگی متولدین فروردین آهن است که 9 برابر دیگران به آنها قدرت می دهد و شانس و موفقیت آنها را در زندگی نه برابر می کند . ...


انرژی و اشتیاق روانی انها می تواند همچون مشعل فروزانی ? راه را برای دستیابی به آرمان های بزرگی که در سر می پرورانند روشن نماید. آنها پیشگامانی هستند که همواره دیگران را به سمت هدفی نایافتنی هدایت می نمایند.

متولدین فروردین کمتر به دنبال اندوختن ثروت هستند.ولی اگر شروع به مال اندوزی کنند با چنان سرعتی پیش می روند که وقت نمی کنند بایستند و پول ها را بشمرند.
در زمینه پول ? زمان و حتی لباس خود بسیار دست و دلبازانه عمل می کنند و هر قدر هم فقیر باشند همیشه چیزی برای بخشیدن دارند. آنها اعتقاد دارند که وقتی به دیگران کمک می کنند نه فقط خرسند می شوند بلکه این عمل آنها باعث می شود که دیگران هم متقابلا کاری برای آنها انجام دهند.

متولدین اردیبهشت : مس

 

فلز ماه اردیبهشت مس است که رسانای برق و گرماست و بعد از گذشت سالها همچنان درخشان باقی می ماند. در زندگی خانوادگی حاکم ورئیس است و هیچکس جرات ندارد آرامش او را بر هم زند.

او مانند زمان صبور است و مانند جنگل عمیق ? واز چنان قدرتی برخوردار است که قادر است کوه را جابجا کند ولی آدمی لجوج و یکدنده است. این افراد معمولا از چیزهای کوچک خوششان نمی آید واز همین رو دلبستگی خاصی به عشق پایدار و ثروت دارند.

 

 

متولدین خرداد : جیوه

 

 

فلز سرد جیوه در متولدین خرداد تمایلات دوگانه ای را به وجود می آورد مگر آنکه خودش جلوی آین کارها را بگیرد و به ندای قلب خود گوش کند. هنگامی که عمیقا به دنبال علت بی حوصلگی متولد خرداد بگردید در می یابید که او همیشه در پی هدفی است ولی مشکل اساسی او این است که هدف را نمی شناسد .
متولد خرداد از تخیل بسیار قدرتمندی برخوردار است و به همین خاطر اهداف زیادی را در سر می پروراند.

ذهن متولدین خرداد همیشه به کاری مشغول است و به همین دلیل بیش از دیگران به استراحت نیاز دارد . آنها با آنکه نسبت به بی خوابی حساس هستند ولی هیچگاه به اندازه کافی نمی خوابند.

 

متولدین تیر : نقره

 

 

فلز وجودی متولدین تیر ? نقره است که علیرغم تشابه با سایر فلزات از خصوصیات ویژه گرانبهایی برخوردار است. آنها قلب مهربانی دارند و نیاز دیگران را به خوبی حس می کنند و به آن اهمیت می دهند و می خواهند به دیگران کمک کنند ? اما در ابتدا منمتظر می شوند تا ببیند کسی دیگری پیدا می شود که پیش قدم شود چون دوست ندارد پول و وقت خود را صرف چیزی کنند که نیازی به آن نیست.
اما اگر دریابد که کس دیگری آستین خود را بالا نزده است آنگاه در آخرین لحظه دست به کار می شود .

او می گذارد که دو بار زیر آب فرو روید ? ولی بار سوم شما را نجات می دهد . او خیلی رئوف است و نمی گذارد غرق شوید.

 

متولدین مرداد: طلا

 

 

متولد مرداد در دوستی بسیار وفادار است و درموقع دشمنی آدم منصف و قدرتمندی است .
او چه ساکت باشد ? چه خودنما ? فردی خلاق ? مبتکر و قدرتمند است . چون او از طلای خالص است به همین دلیل ما ? گاهی خودخواهی ? تکبرو تنبلی او را نادیده می گیریم .

متولدین مرداد در مورد پول هیچگونه احتیاطی به خرج نمی دهند ? بسیار ولخرج هستند و حتی اگر پول زیادی نداشته باشند شیک می پوشند و زندگی شان لوکس است و برای تفریح و سرگرمی خود زیاد خرج می کنند. اگر کسی از آنها پول بخواهد به او می دهند و اگر نداشته باشند از دیگری قرض می کنند و به او می دهند.

 

متولدین شهریور: جیوه

 

 

اگر درجه حرارت محیط مناسب باشد ? متولدین شهریور علیرغم اینکه ظاهرا ترکیبی از فولاد و یخ به نظر می رسند ? در اثر عواطف اطرافیان ذوب خواهند شد .
آنها بدون تردید انسانهایی صادق و قابل اعتمادی هستند ولی زمانی که نخواهند به جایی بروند و یا کار خاصی را انجام دهند ? به راحتی می توانند خود را به مریضی بزنند.

در چنین مواقعی استعداد نمایی آنها در زمینه هنرپیشگی هویدا می شود. متولدین شهریور از عکسهای خود ایراد می گیرند و در مورد سر و وضع خود وسواس شدیدی دارند ? همیشه سر و وضعی مرتب و پاکیزه دارند و در مورد لباس بسیار سخت گیر هستند.

 


متولدین مهر : مس

 

 

متولدین مهر سودمندی فلز مس را که فلز هم آهنگی آنهاست بازتاب می دهند. از هر گونه بی ادبی و بی نزاکتی تنفر دارند ولی با وجود این اگر تابلویی روی دیوار خانه تان کج باشد آنرا صاف می کنند و اگر صدای تلویزیون تان زیاد باشد آن را کم می کنند .

 

آنها عاشق مردم هستند ولی از اجتماعات بزرگ بدشان می آید.مانند کبوتران صلح دائم این طرف و آنطرف می روند و به میانجیگری می پردازند و صلح و صفا برقرار می کنند.انسانهایی بامحبت و دلپذیر هستند ولی گاهی اوقات بداخلاق و اخمو می شوند و از دستور دادن به دیگران خوششان می آید.

 

متولدین آبان: آهن

 

 

در بین متولدین آبان آدم عصبی و بی قرارخیلی کم دیده می شود و این در اثر فلز درونی شخصیت آنهاست ? با وجود این آنها خیلی رقیق القلب بوده و نسبت به افراد ناتوان و درمانده خیلی دلسوز هستند.
متولدین آبان هرگز هدیه یا محبت کسی را فراموش نمی کنند و فورا در جستجوی جبران آن برمی ایند.از طرف دیگر ظلم و بی عدالتی را نیز فراموش نمی کنند و در مقابل ان واکنش های متفاوتی را از خود بروز می دهند.

به خانواده و روابط خانوادگی اهمیت زیادی می دهندو رفتارشان با کودکان ملایم و عطوفت آمیز است.

 

متولدین آذر : قلع

 

 

در میان متولدین آذر به ندرت می توان کسی را پیدا کرد که شوخ طبع و بذله گو باشد و همین تعداداندک نیز که در گفتن لطیفه چنان خام هستندکه هیچ کس به آنها نمی خندد.
اگر چه متولدین آذر حافظه ای بسیار قوی دارند ولی گاهی فراموش می کنند که کت خود را کجا گذاشته اند آنها هرگز نمی توانند دروغگوی ماهری باشند هیچ کس حتی برای یک لحظه نمی تواند دروغ آنها را باور کند. ریا کاری و دروغ گویی اصلا با مزاج آنها سازگار نیست و هر وقت سعی به انجام این کار نمایند به زودی دستشان رو می شود .

متولدین آذر ? چه کم رو چه پررو ? ر زمینه عشق همیشه آماده اند که شانس خود را امتحان کنند و خود را به آب و آتش بزنند.

 


متولدین دی : سرب

 

 

اگر چه فلز درونی متولد دی او را به فردی بسیار محکم تبدیل ساخته است اما او فردی خجالتی است که روحیه ای لطیف و حساس دارد. متولد دی همه کسانی را که باعث صعود آنها شده اند بسیار ستایش می کنند .
آنها خواستار پیروزی و موفقیت هستند و به سنتها و آداب و رسوم احترام می گذارند.

در شخصیت متولد دی همیشه اندکی افسردگی و غم همراه با جدیت وجود دارد. اما هیچ یک از این دو خصوصیت باعث نمی شود که اواز انضباط جدی دست بر دارد . متولد دی به حدی لایق و کارآمد است که به راحتی می توانید زمام امور را به دستش بسپارید.

 

متولدین بهمن: اورانیوم

 

 

فلز درونی متولدین بهمن یک فلز حقیقی نیست و یک ماده رادیواکتیو است که فقط در ترکیبات یافت می شود . اورانیوم می تواند موجب انفجارات عظیم و زنجیره ای گردد از همین رو تلاش برای محدود کردن آنها و مجبورساختن شان به انجام کاری مثل کوشش برای به دام انداختن طوفان زمستانی در یک بطری است .

 

متولدین بهمن عقیده خود را خیلی رک و بی پرده به زبان می آورد ولی هرگز سعی نمی کند عقیده اش را به شما تحمیل کند. یک بهمنی برای احساس امنیت دور و اطراف خود را شلوغ می کند و دوستان زیادی دارد ولی گاهی اوقات به یکباره در پیله تنهایی خود فرو می رود و دلش می خواهد تنها باشد.

 

متولدین اسفند: قلع

 

 

فلز متولد اسفند ? آهن ? جیوه ? طلا و یا سرب نیست بلکه آلیاژی از فلزهاست که نشانگر غیر واقعی و توهم آمیز بودن این افراد است. آنها قوی تر از آن هستند که می پندارید و عاقل تر ازآن که می شناسید ولی تا زمانی که خودشان راز وجود شان را کشف نکنند ? راز آنها همواره پوشیده و مخفی باقی خواهد ماند.

 

یک متولد اسفندتمایل چندانی به آرزوهای دنیوی ندارد? همچنین برای مقام ? قدرت و یا رهبری ارزشی قائل نیست و ثروت و مال دنیا برای او جذابیتی ندارد. او به آینده هیچ اشتیاقی ندارد و نسبت به آن بی خیال است. در مورد گذشته نیز دانشی شهودی دارد و در مورد امروز شکیبا و مقاوم است.

[ شنبه 92/9/30 ] [ 7:54 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

 

تا سال های اخیر، اکثر داروهای سنتزی کایرال به صورت یک مخلوط راسمیک تهیه و فروخته می شدند. دلیل این امر عمدتا جنبه عملی کار بود. واکنش هایی که به منظور تبدیل یک مولکول اکایرال به کایرال در نظر گرفته می شوند، معمولا راسمات ایجاد می کنند. به علاوه ، در بسیاری موارد، هر دو انانتیومر خواص بیولوژیکی مشابه دارند، یا یکی از آن ها ( فرم نادرست) از نظر بیولوژیکی بی اثر است، لذا جداسازی آن بی فایده و غیر لازم می باشد. نهایتا اینکه ، جداسازی راسماتها در مقایس زیاد گران است و به قیمت دارو می افزاید. ولی در چند مورد معلوم شد که یکی از انانتیومر های یک دارو به صورت بازدارنده (بلوکه کننده) محل دریافت کننده بیولویکی عمل می کند، و بدین ترتیب فعالیت انانتیومر دیگر را کاهش می دهد. بدتر از همه ، یکی از انانتیومرها دامنه فعالیت کاملا متفاوتی، و بعضی اوقات سمی، از خود نشان می دهد. یک نمونه فاجعه آمیز داروی آرامش بخش تالیدومید بود، که در سال 1960 در اروپا به صورت یک محصول راسمیک به بازار عرضه شد. مصرف این دارو در زنان موجب شد که صدها کودک با نقص عضو متولد شوند  .

مطالعات بعدی نشان داد که انانتیومر  S باعث نقص فیزیکی جنین در حال رشد در بعضی از حیوانات آزمایشگاهی می شود، در حالی که فرم R این خاصیت را ندارد. مسئله وقتی بغرنج تر شد که دریافتند هریک از انانتیومرها، در pH فیزیولوژیکی، می تواند به دیگری تبدیل شود (راسمیک گردد). به علت این اثر و اثرات دیگر، اداره دارو و غذای آمریکا، شرایط و رهنمودهای خود را برای تجاری کردن داروهای کایرال مورد تجدید نظر قرار داد. تا بدین ترتیب شرکت ها را وادار سازد تا یک انانتیومر تنها را به عنوان محصول دارویی تولید کنند.


[ شنبه 92/9/30 ] [ 7:52 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که 48 ثانیه بیشتر باهم بودن را باید جشن گرفت.

(یلداتون مبارک)

 


[ شنبه 92/9/30 ] [ 7:50 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

 

دانشجوی سال اولی : دانشجویی که فکر می کند با تحصیلات دانشگاهی می‌ تواند آینده‌ی بهتری برای خودش بسازد .

دانشجوی سال دومی : دانشجویی که فکر نمی‌کند با تحصیلات دانشگاهی بتواند آینده‌ی بهتری برای خودش بسازد !

دانشجوی سال سومی : دانشجویی که مطمئن شده است با تحصیلات دانشگاهی نخواهد توانست آینده‌ی بهتری برای خودش بسازد .

دانشجوی سال چهارمی : دانشجویی که دیگر نه فکر می‌کند ، نه به چیزی اطمینان دارد و نه آینده‌ی برای خود متصور است!!!


[ شنبه 92/9/30 ] [ 7:8 عصر ] [ سعیده امیری ] [ نظرات () ]

خدایا تمایل زنم به خرید لباس و طلا و ... را به به اندازه واکنش پذیری گازهای نجیب قراربده !

* * * بارالها حقوق ماهیانه ام را به اندازه عدد آووگادرو بگردان

 * * * پروردگارا قانون پایستگی جرم را بر محتویات جیبم حکمفرما کن

 * * * الهی سرعت مصرف شدن حقوقم را از سرعت زنگ زدن فلزات کمتر کن

* * * ای خدای بزرگ مرا درمقابل تهدیدات خانم بچه ها همچون الماس مستحکم بگردان

 * * * ای معبود من طول عمر مادرزنم را به اندازه طول عمر کمپلکس فعال بگردان

 آمین یا رب العالمین

منبع:وبلاگ شوخی های شیمیایی


[ یکشنبه 92/9/24 ] [ 2:6 عصر ] [ نگین شعبانی ] [ نظرات () ]

از قدیم گفته اند وقت طلاست به عبارت دیگر: پول=زمان (معادله1)

همینطور گفته اند توانا بود هر که دانا بود یعنی: توان=علم (معادله2)

میدانید که:       توان=زمان/کار

با جاگذاری معادله 1و2در معادله سوم به این معادله میرسیم:

علم=پول/کار

که میتوانیم ان را به این صورت بازنویسی کنیم:

پول=علم/کار

یعنی هرچه سوادت کمتر باشددرامدت بیشتر است واین هیچ ربطی به مقدار کار انجام شده ندارد!{#emotions_dlg.169}{#emotions_dlg.117}

 

 

 

 

 


[ جمعه 92/9/8 ] [ 2:19 عصر ] [ زهره ویسی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام.زهره ویسی هستم مدیر وبلاگ.از اینکه به کلبه شیمیدان های کوچک تشریف اوردین ممنونم.خوشحال میشم نظراتتون رو در مورد وبلاگ و یا ارسال مطالب علمی با من در میان بذارین:zohrehveisi91@gmail.com
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 88676